Benify

Great at work
med Benify

Berätta mer

Vår film om förmånligare förmåner

Vår smarta förmånsportal låter dig som arbetsgivare sätta ramarna samtidigt som vi ger den enskilda medarbetaren möjlighet att själv välja sina förmåner. För att göra det extra tydligt har vi gjort en kort film. Se den och upplev hur enkelt det faktiskt är.

 

En portal:

En portal som löser allt kring ersättning, förmåner och kommunikation.

Skräddarsytt:

Bär ditt varumärke och anpassas för var och en av dina medarbetare.

Beprövat:

Används av
800 000 medarbetare,
på 500 företag,
i 8 länder.

Det här gör vi

Vårt erbjudande

  • Total ersättning

    Vi hjälper dig att visa det fulla
    värdet av varje medarbetares
    ersättning. Inte bara lönen.

  • Mängder av förmåner

    Med ett stort utbud av förmåner
    att välja bland finns det alltid något
    som passar dina medarbetare.

  • Medarbetarkommunikation

    Benify gör det enkelt att
    kommunicera med varje
    enskild medarbetare.

  • Prisbelönt Pensionsrådgivning

    Vi har revolutionerat marknaden för
    pensionsrådgivning. Vetenskapligt och
    helt utan provisoner eller dolda avgifter.

  • Engagerat

    Portalen håller dina medarbetare
    informerade och engagerade. Det
    stärker ditt arbetsgivarvarumärke.

  • Automatiserat

    Vår lösning automatiserar många
    av dina HR-aktiviteter så det
    blir mer tid över till annat.

  • Attraktivt

    Med vår portal får du ett
    praktiskt verktyg för att bli
    en mer attraktiv arbetsgivare.

  • Fri support

    Med Benify ingår all support
    om dina medarbetare har
    frågor eller behöver hjälp.

Anställda på AstraZeneca har bättre kunskap om sina pensionsförmåner tack vare Benify.

- Ulf Holmgren, AstraZeneca

Benify hjälper oss att ge våra 10 000 medarbetare bra förmåner oavsett var de jobbar.

- Ulrika Englund, Sandvik

BENIFY ERBJUDER SÅ MYCKET MER ÄN BARA EN FÖRMÅNSPORTAL. DE HJÄLPER OSS ATT BLI EN BÄTTRE OCH MER EFFEKTIV ARBETSGIVARE.

- Fredrik Johansson, Swedavia

Förmånligare förmåner – mindre arbete

Tusentals förmåner i en individanpassad portal

  • Danskurser
  • Sjukvård
  • Gym
  • Crossfit
  • Online
    kurser
  • Kultur
  • Ecodriving
  • Försäkringar
  • Lunch-
    subventioner
  • Kostråd
  • Privat-
    ekonomi
  • Yoga
  • akupunktur
  • Meditation
  • Stress-
    Behandling
  • Simning
  • Massage
  • Sport
  • Tjänste-
    Bil
  • Sommarstuga
  • Cykling
  • Coaching
  • Kollektiv-
    trafik
  • Seminarier
  • Gravid-
    kurser
  • Pension
  • Tidningar
  • Personal-
    Bil
  • Hushålls-
    tjänster
  • Företags-
    sjukvård
  • Syn-
    undersökning
  • Donationer
  • Utbildning
  • Löpning
  • Julklappar
  • Terapi
  • Grupp-
    träning
  • Rabatter
  • Frukt-
    korgar
  • Övervikts-
    operationer
  • IVF-
    behandling
  • Terminal-
    glasögon
  • Sluta
    Röka

Förmånligare förmåner

Vår smarta förmånsportal låter dig som arbetsgivare sätta ramarna samtidigt som vi ger den enskilda medarbetaren möjlighet att själv välja sina förmåner. För att göra det extra tydligt har vi gjort en kort film. Se den och upplev hur enkelt det faktiskt är.

 

Ordning och reda i förmånsdjungeln

Med rätt förmåner blir du en attraktiv arbetsgivare med mer konkurrenskraft att attrahera, motivera och behålla de allra duktigaste medarbetarna. Alla tycker om att få förmåner, men alla är också individer och därmed intresserade av olika saker.
Vår smarta förmånsportal låter dig som arbetsgivare sätta ramarna samtidigt som vi ger den enskilda medarbetaren möjlighet att själv välja sina förmåner. Det ger en individanpassning som kräver en liten arbetsinsats från dig och ger ett ökat engagemang från dina medarbetare. Portalen erbjuder full överblick över vilka förmåner som det finns att välja på, de förmåner man valt och det totala värdet av allt arbetsgivaren erbjuder. En tydlighet och enkelhet som lönar sig, för såväl medarbetaren som för dig som arbetsgivare.

Tusentals leverantörer 


Benify ger dig tillgång till tusentals förmåner, samlade på ett och samma ställe. Med den mängd förmåner vi förmedlar blir vi dessutom en konkurrenskraftig förhandlare. Vilket gör att din personal får marknadens bästa erbjudanden från de olika leverantörerna.

Unika förmåner


Utöver alla de förmåner vi upphandlar till samtliga användare, har du dessutom möjlighet att bygga upp egna, skräddarsydda förmåner till dina anställda. Kanske vill ni erbjuda frukost på jobbet, internutbildningar eller andra förmåner ni antingen vill lyfta fram eller hitta smidigare sätt att administrera – vårt system hanterar detta utan problem!

 

Inga provisioner


Vi tar inte ut någon provision på de förmåner vi förmedlar. Vi vill att alla de rabatter vi förhandlar fram ska gå oavkortat till medarbetaren. Så att förmånerna blir förmånliga – på riktigt.

Personalkortet är nyckeln till en värld av erbjudanden


Alla gillar ett bra erbjudande. När du blir kund hos oss öppnas en hel värld av förmånliga erbjudanden för dina medarbetare genom det vi kallar Personalkortet.  Hundratals butiker, restauranger, hotell och upplevelseleverantörer, där många av Sveriges starkaste varumärken finns representerade, har valt att ansluta sig till Personalkortet. En extra förmån som är attraktiv nog på egen hand och som man alltid bär med sig.

Är det svårt?


Enkelhet är själva kärnan i vårt erbjudande. Vi besparar dig arbetet att leta upp leverantörer och gör det enklare att skräddarsy erbjudandet till dina medarbetare.

 

Möt varje medarbetare som en individ

Skräddarsy enkelt all kommunikation så att varje medarbetare får den information som är relevant.

Rätt information till rätt person

Dränk inte arbetsplatsen i onödig information. I portalen skräddarsyr du enkelt all kommunikation så att varje enskild medarbetare enbart får den information som gäller honom eller henne. Det gör kommunikationen mer effektiv och förebygger desinformation och onödiga missförstånd.

Dokumentera åtaganden

Vem har inte skrivit under? Som arbetsgivare är det viktigt att alla medarbetare tagit del av och signerat policys och riktlinjer. Portalen ger dig full översikt och kontroll över vilka som skrivit under och vilka som återstår. Något som annars kan vara tidskrävande och svårt att hålla koll på.

Korta startsträckan


Uppmuntra den nyanställdes iver att komma igång. Onboarding och offboarding blir smidigare och mer effektivt med Benify. Du kan korta startsträckan för en nyanställd genom att ge tillgång till begränsade delar av portalen redan innan anställningen börjar. På samma sätt tar portalen hand om exitenkäter vid en anställnings upphörande.

Produkten

Låt dina
medarbetare
veta vad de
verkligen tjänar

Undersökningar visar att de flesta
bara känner till 70 procent av sin
totala ersättning. Vi synliggör resten.

Synliggör de sista 30%

Vet du att för varje 1000-lapp du betalar dina medarbetare är de bara medvetna om 700 kr? Det som inte står på lönespecifikationen räknar man inte med, vilket ger ett uppenbart informationsproblem då den upplevda ersättningen är 30% lägre än den verkliga.
Vår portal överbryggar informationsgapet, och gör hela din ekonomiska satsning på de anställda synlig. Lön, pensioner, semesterdagar, förmåner, kollektivavtal och försäkringar. Från att vara diffusa eller okända delar av den anställdas totala ersättning, kan du nu erbjuda varje medarbetare exakta siffror, tydligt visualiserade i portalen.

Välinformerade medarbetare

Förmånsportalen gör dina medarbetare bättre informerade och mer medvetna om sin inkomstsituation. Allt från en smart elektronisk lönespecifikation, visualisering av den totala pensionsavsättningen till en framtida prognos för en potentiell föräldraledighet ryms inom portalens väggar. Varje individ kan själv hålla sig informerad i frågor som HR-avdelningen eller ansvarig chef annars behöver lägga tid på att besvara.

Tydlighet vid rekrytering


Vad är det erbjudande du lägger fram i en rekryteringsprocess egentligen värt? I vårt system kan du på ett enkelt sätt ta fram och synliggöra hela ersättningen som är kopplad till anställningen, inte bara bruttolönen. Det förenklar kommunikationen för dig som arbetsgivare och ger den du vill anställa möjligheten att lämna en anställningsintervju med exakta siffror på vad de olika delarna av anställningserbjudandet är värda. En tydlig konkurrensfördel när din kandidat väljer mellan flera erbjudanden.

En portal att växa med


Hur mycket ryms i vår portal? Det spelar ingen roll om du vill implementera ett bonusprogram, hantera julklappar, erbjuda aktier eller administrera friskvårdsbidraget. Vår smarta portal hanterar all typ av ersättning.

Produkten

Frigör dig från
administrationens
bojor

Benify sätter medarbetaren i
fokus och befriar dig från det
tidsslukande pappersskyfflandet.

Låt oss göra jobbet 


När du väljer vår portal gör du dig fri från en hel del administration. Tid som du istället kan lägga på den mänskliga sidan av HR-arbetet. Allt från kvittohantering till uppföljning och upphandlingar sköts av oss. Du får ett system som automatiserar mängder av tidsödande handpåläggning och som kan integreras helt med företagets befintliga infrastruktur.

Ge medarbetaren kontroll


I portalen kan medarbetaren själv lösa sysslor som tidigare varit tidstjuvar i HR-arbetet. Utöver att resurser frigörs, ger tillgängligheten också en känsla av kontroll och transparens för den enskilde medarbetaren. En lösning alla vinner på.

Ett steg mot pappersfri HR


Drunknar HR-avdelningen i formulär och blanketter? Med vår portal kan du äntligen ta ett stort steg mot pappersfri HR. Rapportering av bisysslor, hantering av julklappar eller komplicerade pensionsval, portalen är skapad för att lösa allt och med all information samlad på ett ställe är det inte mycket som behöver skrivas ut på papper.

Det går rätt till


Med Benify behöver du aldrig oroa dig för att du gör fel. Vi har en tät dialog med Skatteverket och ser till att allt sköts på ett korrekt sätt.

Låt oss göra jobbet 


När du väljer vår portal gör du dig fri från en hel del administration. Tid som du istället kan lägga på den mänskliga sidan av HR-arbetet. Allt från kvittohantering till uppföljning och upphandlingar sköts av oss. Du får ett system som automatiserar mängder av tidsödande handpåläggning och som kan integreras helt med företagets befintliga infrastruktur.

Ge medarbetaren kontroll


I portalen kan medarbetaren själv lösa sysslor som tidigare varit tidstjuvar i HR-arbetet. Utöver att resurser frigörs, ger tillgängligheten också en känsla av kontroll och transparens för den enskilde medarbetaren. En lösning alla vinner på.

Ett steg mot pappersfri HR


Drunknar HR-avdelningen i formulär och blanketter? Med vår portal kan du äntligen ta ett stort steg mot pappersfri HR. Rapportering av bisysslor, hantering av julklappar eller komplicerade pensionsval, portalen är skapad för att lösa allt och med all information samlad på ett ställe är det inte mycket som behöver skrivas ut på papper.

Det går rätt till


Med Benify behöver du aldrig oroa dig för att du gör fel. Vi har en tät dialog med Skatteverket och ser till att allt sköts på ett korrekt sätt.

Revolutionera pensionssparandet
i vetenskapens namn

Äntligen kan vi erbjuda en vetenskapligt grundad, prisbelönt
och helt oberoende pensionsrådgivning.

Rådgivning med vetenskaplig grund

Vem profiterar på mina pensionsval? Det är en ofta ställd och adekvat fråga som du från och med nu inte längre behöver ställa. Lifeplan har revolutionerat marknaden för pensionsrådgivning med en vetenskaplig utgångspunkt utan någon koppling till provisioner eller andra ekonomiska incitament. Framtagen av ledande forskare från Handelshögskolan i Göteborg ger modellen medarbetaren skräddarsydda val för hela sitt pensionsinnehav, oavsett hur många pensionsförsäkringar det är utspritt på. Inga fler möten med profithungriga pensionssäljare förklädda till ”rådgivare”.

Så här enkelt är det:

 

Oberoende på riktigt

Vi vill erbjuda den bästa pensionslösningen för varje företag och dess anställda. Därför har vi valt att varken arbeta med provisioner eller andra kick-backs från finansmarknadens aktörer. Det gör att vi inte har några andra incitament än att erbjuda våra kunder den bästa lösningen och vår vetenskapliga modell säkerställer att vi kan kalla oss oberoende – på riktigt.

80 000 skäl att ta ansvar

I dag har 80 000 personer på över 100 företag tillgång till Lifeplan. En siffra som ständigt växer. Gemensamt för de arbetsgivare som valt att arbeta med Lifeplan är ambitionen att, genom seriös rådgivning, ta ansvar för sina anställda och deras framtid. Att se långsiktigt på sin personals pension, att inse effekten av dolda avgifter och att möjliggöra en ökad livskvalité de sista åren i livet – det är att arbeta med Lifeplan

Några av alla våra kunder som använder Lifeplan:

Eon    Ikea    ABB    AstraZeneca

 

Årets försäkringsförmedlare 2014

Under Insurance Awards 2014 utsågs Lifeplan till ”Årets försäkringsförmedlare liv” med följande motivering:

“2013 blev ett genombrottsår för Lifeplan. Antalet arbetstagare som kan använda deras finansiella rådgivningstjänst på nätet fördubblades till över 30 000. Tre av Sveriges största arbetsgivare valde Lifeplan 2013. Bolaget, som ägs av Benify, framstår nu som en utmanare till traditionell förmedling och de dominerande livförmedlingsföretagen.”

Givetvis är vi mycket stolta över detta, då det visar att vår vetenskapliga modell är framtidens melodi för pensionsrådgivning.

 

Insurance Awards

Läs mer om Lifeplan

Vill du läsa mer om Lifeplan så läs om det på vår dedikerade Lifeplansida genom att klicka här.

Du kommer att bli överraskad vad vi kan göra för din arbetsplats.

Välkommen att fylla i formuläret eller kontakta oss på telefon eller mail nedan

Benify Stockholm
Benify Göteborg
Benify Danmark
Benify Finland
Benify Holland
Benify Norge
Benify Storbritannien
Benify Tyskland