Benify

Great at work
med Benify

Berätta mer

Vår film om förmånligare förmåner

Vår smarta förmånsportal låter dig som arbetsgivare sätta ramarna samtidigt som vi ger den enskilda medarbetaren möjlighet att själv välja sina förmåner. För att göra det extra tydligt har vi gjort en kort film. Se den och upplev hur enkelt det faktiskt är.

 

En portal:

En portal som löser allt kring ersättning, förmåner och kommunikation.

Skräddarsytt:

Bär ditt varumärke och anpassas för var och en av dina medarbetare.

Beprövat:

Används av
800 000 medarbetare,
på 500 företag,
i 8 länder.

Det här gör vi

Vårt erbjudande

  • Total ersättning

    Vi hjälper dig att visa det fulla
    värdet av varje medarbetares
    ersättning. Inte bara lönen.

  • Mängder av förmåner

    Med ett stort utbud av förmåner att välja bland finns det alltid något som passar dina medarbetare.

  • Medarbetar­­­kommunikation

    Benify gör det enkelt att kommunicera med varje enskild medarbetare.

  • Prisbelönt Pensionsrådgivning

    Vi har revolutionerat marknaden för pensionsrådgivning. Vetenskapligt och helt utan provisioner eller dolda avgifter.

  • Engagerat

    Portalen håller dina medarbetare informerade och engagerade. Det stärker ditt arbetsgivarvarumärke.

  • Automatiserat

    Vår lösning automatiserar många av dina HR-aktiviteter så det blir mer tid över till annat.

  • Attraktivt

    Med vår portal får du ett praktiskt verktyg för att bli en mer attraktiv arbetsgivare.

  • Fri support

    Med Benify ingår all support om dina medarbetare har frågor eller behöver hjälp.

Anställda på AstraZeneca har bättre kunskap om sina pensionsförmåner tack vare Benify.

- Ulf Holmgren, AstraZeneca

Benify hjälper oss att ge våra 10 000 medarbetare bra förmåner oavsett var de jobbar.

- Ulrika Englund, Sandvik

BENIFY ERBJUDER SÅ MYCKET MER ÄN BARA EN FÖRMÅNSPORTAL. DE HJÄLPER OSS ATT BLI EN BÄTTRE OCH MER EFFEKTIV ARBETSGIVARE.

- Fredrik Johansson, Swedavia

Förmånligare förmåner – mindre arbete

Tusentals förmåner i en individanpassad portal

  • Danskurser
  • Sjukvård
  • Gym
  • Crossfit
  • Online
    kurser
  • Kultur
  • Ecodriving
  • Försäkringar
  • Lunch-
    subventioner
  • Kostråd
  • Privat-
    ekonomi
  • Yoga
  • akupunktur
  • Meditation
  • Stress-
    Behandling
  • Simning
  • Massage
  • Sport
  • Tjänste-
    Bil
  • Sommarstuga
  • Cykling
  • Coaching
  • Kollektiv-
    trafik
  • Seminarier
  • Gravid-
    kurser
  • Pension
  • Tidningar
  • Personal-
    Bil
  • Hushålls-
    tjänster
  • Företags-
    sjukvård
  • Syn-
    undersökning
  • Donationer
  • Utbildning
  • Löpning
  • Julklappar
  • Terapi
  • Grupp-
    träning
  • Rabatter
  • Frukt-
    korgar
  • Övervikts-
    operationer
  • IVF-
    behandling
  • Terminal-
    glasögon
  • Sluta
    Röka

Förmånligare förmåner

Vår smarta förmånsportal låter dig som arbetsgivare sätta ramarna samtidigt som vi ger den enskilda medarbetaren möjlighet att själv välja sina förmåner. För att göra det extra tydligt har vi gjort en kort film. Se den och upplev hur enkelt det faktiskt är.

 

Ordning och reda i förmånsdjungeln

Med rätt förmåner blir du en attraktiv arbetsgivare med mer konkurrenskraft att attrahera, motivera och behålla de allra duktigaste medarbetarna. Alla tycker om att få förmåner, men alla är också individer och därmed intresserade av olika saker.
Vår smarta förmånsportal låter dig som arbetsgivare sätta ramarna samtidigt som vi ger den enskilda medarbetaren möjlighet att själv välja sina förmåner. Det ger en individanpassning som kräver en liten arbetsinsats från dig och ger ett ökat engagemang från dina medarbetare. Portalen erbjuder full överblick över vilka förmåner som det finns att välja på, de förmåner man valt och det totala värdet av allt arbetsgivaren erbjuder. En tydlighet och enkelhet som lönar sig, för såväl medarbetaren som för dig som arbetsgivare.

Tusentals leverantörer 


Benify ger dig tillgång till tusentals förmåner, samlade på ett och samma ställe. Med den mängd förmåner vi förmedlar blir vi dessutom en konkurrenskraftig förhandlare. Vilket gör att din personal får marknadens bästa erbjudanden från de olika leverantörerna.

Unika förmåner


Utöver alla de förmåner vi upphandlar till samtliga användare, har du dessutom möjlighet att bygga upp egna, skräddarsydda förmåner till dina anställda. Kanske vill ni erbjuda frukost på jobbet, internutbildningar eller andra förmåner ni antingen vill lyfta fram eller hitta smidigare sätt att administrera – vårt system hanterar detta utan problem!

 

Inga provisioner


Vi tar inte ut någon provision på de förmåner vi förmedlar. Vi vill att alla de rabatter vi förhandlar fram ska gå oavkortat till medarbetaren. Så att förmånerna blir förmånliga – på riktigt.

Personalkortet är nyckeln till en värld av erbjudanden


Alla gillar ett bra erbjudande. När du blir kund hos oss öppnas en hel värld av förmånliga erbjudanden för dina medarbetare genom det vi kallar Personalkortet.  Hundratals butiker, restauranger, hotell och upplevelseleverantörer, där många av Sveriges starkaste varumärken finns representerade, har valt att ansluta sig till Personalkortet. En extra förmån som är attraktiv nog på egen hand och som man alltid bär med sig.

Är det svårt?


Enkelhet är själva kärnan i vårt erbjudande. Vi besparar dig arbetet att leta upp leverantörer och gör det enklare att skräddarsy erbjudandet till dina medarbetare.

 

Möt varje medarbetare som en individ

Skräddarsy enkelt all kommunikation så att varje medarbetare får den information som är relevant.

Rätt information till rätt person

Dränk inte arbetsplatsen i onödig information. I portalen skräddarsyr du enkelt all kommunikation så att varje enskild medarbetare enbart får den information som gäller honom eller henne. Det gör kommunikationen mer effektiv och förebygger desinformation och onödiga missförstånd.

Dokumentera åtaganden

Vem har inte skrivit under? Som arbetsgivare är det viktigt att alla medarbetare tagit del av och signerat policys och riktlinjer. Portalen ger dig full översikt och kontroll över vilka som skrivit under och vilka som återstår. Något som annars kan vara tidskrävande och svårt att hålla koll på.

Korta startsträckan


Uppmuntra den nyanställdes iver att komma igång. Onboarding och offboarding blir smidigare och mer effektivt med Benify. Du kan korta startsträckan för en nyanställd genom att ge tillgång till begränsade delar av portalen redan innan anställningen börjar. På samma sätt tar portalen hand om exitenkäter vid en anställnings upphörande.

Produkten

Låt dina
medarbetare
veta vad de
verkligen tjänar

En ny undersökning visar att
8 av 10 underskattar sin totala
kompensation. Ladda ner rapporten
om kompensationsgapet.

Synliggör de sista 33%

Vet du att för varje 1000-lapp du betalar dina medarbetare är de bara medvetna om 670 kr? Det som inte står på lönespecifikationen räknar man inte med, vilket ger ett uppenbart informationsproblem då den upplevda ersättningen är 33% lägre än den verkliga.
Vår portal överbryggar informationsgapet, och gör hela din ekonomiska satsning på de anställda synlig. Lön, pensioner, semesterdagar, förmåner, kollektivavtal och försäkringar. Från att vara diffusa eller okända delar av den anställdas totala ersättning, kan du nu erbjuda varje medarbetare exakta siffror, tydligt visualiserade i portalen.

Välinformerade medarbetare

Förmånsportalen gör dina medarbetare bättre informerade och mer medvetna om sin inkomstsituation. Allt från en smart elektronisk lönespecifikation, visualisering av den totala pensionsavsättningen till en framtida prognos för en potentiell föräldraledighet ryms inom portalens väggar. Varje individ kan själv hålla sig informerad i frågor som HR-avdelningen eller ansvarig chef annars behöver lägga tid på att besvara.

Tydlighet vid rekrytering


Vad är det erbjudande du lägger fram i en rekryteringsprocess egentligen värt? I vårt system kan du på ett enkelt sätt ta fram och synliggöra hela ersättningen som är kopplad till anställningen, inte bara bruttolönen. Det förenklar kommunikationen för dig som arbetsgivare och ger den du vill anställa möjligheten att lämna en anställningsintervju med exakta siffror på vad de olika delarna av anställningserbjudandet är värda. En tydlig konkurrensfördel när din kandidat väljer mellan flera erbjudanden.

En portal att växa med


Hur mycket ryms i vår portal? Det spelar ingen roll om du vill implementera ett bonusprogram, hantera julklappar, erbjuda aktier eller administrera friskvårdsbidraget. Vår smarta portal hanterar all typ av ersättning.

Produkten

Frigör dig från
administra­tionens
bojor

Benify sätter medarbetaren i
fokus och befriar dig från det
tidsslukande pappersskyfflandet.

Låt oss göra jobbet 


När du väljer vår portal gör du dig fri från en hel del administration. Tid som du istället kan lägga på den mänskliga sidan av HR-arbetet. Allt från kvittohantering till uppföljning och upphandlingar sköts av oss. Du får ett system som automatiserar mängder av tidsödande handpåläggning och som kan integreras helt med företagets befintliga infrastruktur.

Ge medarbetaren kontroll


I portalen kan medarbetaren själv lösa sysslor som tidigare varit tidstjuvar i HR-arbetet. Utöver att resurser frigörs, ger tillgängligheten också en känsla av kontroll och transparens för den enskilde medarbetaren. En lösning alla vinner på.

Ett steg mot pappersfri HR


Drunknar HR-avdelningen i formulär och blanketter? Med vår portal kan du äntligen ta ett stort steg mot pappersfri HR. Rapportering av bisysslor, hantering av julklappar eller komplicerade pensionsval, portalen är skapad för att lösa allt och med all information samlad på ett ställe är det inte mycket som behöver skrivas ut på papper.

Det går rätt till


Med Benify behöver du aldrig oroa dig för att du gör fel. Vi har en tät dialog med Skatteverket och ser till att allt sköts på ett korrekt sätt.

Revolutionera pensions­sparandet
i vetenskapens namn

Äntligen kan vi erbjuda en vetenskapligt grundad, prisbelönt
och helt oberoende pensionsrådgivning.

Rådgivning med vetenskaplig grund

Vem profiterar på mina pensionsval? Det är en ofta ställd och adekvat fråga som du från och med nu inte längre behöver ställa. Lifeplan har revolutionerat marknaden för pensionsrådgivning med en vetenskaplig utgångspunkt utan någon koppling till provisioner eller andra ekonomiska incitament. Framtagen av ledande forskare från Handelshögskolan i Göteborg ger modellen medarbetaren skräddarsydda val för hela sitt pensionsinnehav, oavsett hur många pensionsförsäkringar det är utspritt på. Inga fler möten med profithungriga pensionssäljare förklädda till ”rådgivare”.

Så här enkelt är det:

 

Oberoende på riktigt

Vi vill erbjuda den bästa pensionslösningen för varje företag och dess anställda. Därför har vi valt att varken arbeta med provisioner eller andra kick-backs från finansmarknadens aktörer. Det gör att vi inte har några andra incitament än att erbjuda våra kunder den bästa lösningen och vår vetenskapliga modell säkerställer att vi kan kalla oss oberoende – på riktigt.

80 000 skäl att ta ansvar

I dag har 80 000 personer på över 100 företag tillgång till Lifeplan. En siffra som ständigt växer. Gemensamt för de arbetsgivare som valt att arbeta med Lifeplan är ambitionen att, genom seriös rådgivning, ta ansvar för sina anställda och deras framtid. Att se långsiktigt på sin personals pension, att inse effekten av dolda avgifter och att möjliggöra en ökad livskvalité de sista åren i livet – det är att arbeta med Lifeplan

Några av alla våra kunder som använder Lifeplan:

Eon    Ikea    ABB    AstraZeneca

 

Årets försäkringsförmedlare 2014

Under Insurance Awards 2014 utsågs Lifeplan till ”Årets försäkringsförmedlare liv” med följande motivering:

“2013 blev ett genombrottsår för Lifeplan. Antalet arbetstagare som kan använda deras finansiella rådgivningstjänst på nätet fördubblades till över 30 000. Tre av Sveriges största arbetsgivare valde Lifeplan 2013. Bolaget, som ägs av Benify, framstår nu som en utmanare till traditionell förmedling och de dominerande livförmedlingsföretagen.”

Givetvis är vi mycket stolta över detta, då det visar att vår vetenskapliga modell är framtidens melodi för pensionsrådgivning.

 

Insurance Awards

Läs mer om Lifeplan

Vill du läsa mer om Lifeplan så läs om det på vår dedikerade Lifeplansida genom att klicka här.

Du kommer att bli överraskad av vad vi kan göra för din arbetsplats.

Om Erbjudandet

Vi på Benify har vårkänslor och vill därför satsa lite extra på våra befintliga kunder med ett pangerbjudande under hela maj månad!

När löneförhandlingarna går in i sitt slutskede missar ni väl inte att synliggöra alla era förmåner, utöver lön? En sådan förmån är pensionsrådgivning —att hjälpa era medarbetare att placera sin pension rätt är en fantastisk förmån som på lång sikt skapar trygghet och förtroende för er som arbetsgivare. Lifeplan är Benifys digitala pensionsrådgivningstjänst som idag används av över 100 000 medarbetare i Sverige.

Under maj månad får ni en unik möjlighet att erbjuda Lifeplan till era medarbetare för endast 299:- per medarbetare/år! Det innebär en rabatt på 55%*!

* Lifeplan kostar 650 kr per år.

Om Lifeplan

 

Lifeplan erbjuder verkligt oberoende pensionsrådgivning som har sin grund i decennier av Nobelprisbelönad forskning. Lifeplan har kommersialiserat den forskning om pensionssparande som grundarna bedrivit. Till skillnad mot andra rådgivare är Lifeplans enda mål att ge kunden bästa möjliga råd baserat på vetenskap. 2014 blev Lifeplan utsedda till året Försäkringsförmedlare Liv på Insurance Awards och är i år nominerade igen. Idag erbjuder företag som Ericsson, Astra Zeneca, Eon, Ikea och Klarna Lifeplan till sina medarbetare. Läs mer på www.lifeplan.se

Fem skäl att ge dina anställda tillgång till Lifeplan

Bli dina anställdas pensionshjälte.
Ge alla anställda förutsättningar att planera för sin pension.

1. ALLT STÖRRE DEL av de anställdas pensionspengar placeras i premiebestämda system – individuella val spelar stor roll för den framtida pensionen. Och nästan alla behöver hjälp med att planera för sin pension.

2. PERSONLIG RÅDGIVNING FÖR ALLA. Är det rimligt att bara de som har hög lön på ditt företag får personlig pensionsrådgivning? Med Lifeplan kan alla anställda få individuella råd som tryggar deras framtida pensioner.

3. DET BORDE VARA RIMLIGT att arbetsgivare som hanterar de anställdas kompensationer även har ett intresse av att det som avsätts till pensioner placeras på ett bra sätt. Och till en låg kostnad. Låt inte kostnader äta upp dina anställdas pensioner.

4. LIFEPLAN GER DINA ANSTÄLLDA DET BÄSTA verktyget för att etablera en plan för sitt pensionssparande och sedan genomföra den.

5. LIFEPLAN BYGGER PÅ ETABLERADE, professionella förvaltningskoncept. Anpassat för svenska pensionssparare. Gör dina anställda en tjänst, hjälp dem pensionsplanera med Lifeplan.

Frågor?

Vill ni veta mer om Lifeplan eller ta del av erbjudandet? Kontakta er kontaktperson på Benify eller fyll i formuläret.

Cookies

Benify använder så kallade cookies på hemsidan. Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa cookies används till och hur cookies kan undvikas.

Användning av cookies

En cookie är en textfil som lagras på din dator. Syftet med vår användning av cookies är att underlätta för användare på vår hemsida och att optimera användarupplevelsen och skapa en så effektiv hemsida som möjligt. På Benify lagrar vi cookies för att kunna använda Google Analytics. Detta gör att vi kan få besöksstatistik och förståelse för hur vår hemsida används.  Om du tittar på film på Benifys hemsida används en tredjeparts cookies från Vimeo. Denna lagrar ingen information om dig utan används för att vi ska kunna ladda upp våra filmer via Vimeo.

Hur cookies kan undvikas

Du kan alltid radera cookies från din hårddisk, men detta leder till att dina personliga inställningar försvinner och vissa sidor som du besöker kan sluta fungera. Du kan också ändra inställningarna i din webbläsare så att den inte tillåter att cookies sparas på din hårddisk. De flesta moderna webbläsare har också stöd för sk. ”privat läge”, vilket innebär att dina cookies raderas varje gång du stänger din webbläsare.

Mer information

Vill du ha mer information om cookies och tillämpningen av lagen om elektronisk kommunikation kan du besöka Post- och telestyrelsens webbplats.

Privacy Policy

Statement of purpose
Benify values and takes pride in processing personal data with a high level of security. In this policy Benify demonstrates how we process personal data.

Personal data definition
The legal definition of personal data is; information from which the individual concerned can be identified, either directly or through use of the data in conjunction with other information that is in, or is likely to come into, the possession of the data controller.
Sensitive personal data includes e.g. data subject´s racial or ethnic origin, trade union membership, physical or mental health condition or sexual life and religious beliefs.

How we process personal data
Benify Group’s products are, in short, a total compensation tool through which Benify manages employee remuneration (foremost benefits) and digital advice on pension.
When processing personal data Benify assists the client to fulfill their obligations, e.g. that they in some way ensure that all employees actually get their compensation and to fulfill other obligations in their employment agreements.
Benify Group is Data processer, since we process personal data about the end-user from Data controller (our clients). When processing personal data legislation imposes certain requirements of how this is to be done, in orders to secure individuals right to privacy and safe routines in the processing. The product that Benify provides incurs a lot of contact with personal data. Benify only processes personal data within the EEA.
To be able to process personal data on the behalf of a Data controller Benify signs a Personal Data Agreement (PDA) and state that Benify shall comply with instructions from the Data controller and with the personal data regulation in each country. Benify’s subcontractor (Lifeplan) also have to sign a PDA with Benify ensuring that they agree to follow the Data controller´s instructions and security requirements set by applicable personal data legislation in force at each time
When personal data that Benify Group process and stores no longer for fills a purpose. Benify Group erase the personal data without any delay according to an internal erasing policy.

Data security
Benify Group ensures that appropriate security measures are taken to protect personal data at all times. Security mechanisms including e.g. encryption of data, firewalls, secure logging and access controls are in place to protect personal data.

The end-user’s rights
The end-user has the right to once a year, free of charge through the data controller, request written information about the personal data Benify Group holds or processes for him or her.

Cookies
Benify uses so called cookies. A cookie is a text file stored on your computer. The purpose of our use of cookies is to facilitate for the end-user, not to record information about the end-user as a person or in any other manner that could threaten his or her identity. Cookies that are saved will not be disclosed to third parties, and will not be used to target ads or otherwise used for marketing.

How cookies can be avoided
Users can always delete cookies from the hard drive in the computer used to login to Benify´s portal. Most modern browsers also support so-called ” Private mode “, which means that the end-user’s cookies are deleted every time they close their browser.

Registering IP-addresses
When visiting Benify´s portal Benify will automatically register end-users IP-addresses. The information will be used to calculate the number of visitors and the frequency.

Consent
The applicable personal data legislation requires that a Data subject (the end-user) must consent in order for anyone to process their personal data. However, there are some exemptions. Due to these exemptions, no consent is needed. The end-user will get informed about their personal data being processed by Benify when registered.

Review
This policy will be continually monitored and will be subject to an annual review.

Genom att beställa Personalkortet Privat för 10 kronor får du ta del av en rad olika erbjudanden som blivit upphandlade. Vänligen notera att utbudet av erbjudanden, samt deras innehåll, kan skilja sig åt över tid. Du kan ta del av erbjudandena först när Benify fått in din betalning om 10 kronor och du fått dina inloggningsuppgifter.

Observera att onlinebaserade Personalkortet Privat och det fysiska Personalkortet inte är samma sak. Har du blivit av med ditt fysiska kort måste du logga in och beställa det via din portal.

  • När du fyllt i formuläret: Vänligen betala in 10 kr till bankgiro 848-1590. Ange 99999989 som OCR-referens. Vi skickar dina inloggningsuppgifter så snart vi mottagit din betalning.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Benify Stockholm

Välkommen att fylla i formuläret för att boka en demo.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Benify Stockholm
Benify Göteborg

Välkommen att fylla i formuläret eller kontakta oss på telefon eller mail nedan

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Benify Stockholm
Benify Göteborg
Benify Malmö
Benify Danmark
Benify Finland
Benify Nederländerna
Benify Norge
Benify Storbritannien
Benify Tyskland
Benify Frankrike

Fyll i formuläret så kommer du direkt till rapporten

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Benify Stockholm
Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga användarupplevelse på våra hemsidor. Genom att fortsätta använda hemsidan utan att ändra inställningar på din webbläsare går du med på att ta emot cookies. Läs mer
Close