Varför behöver du Benify?

Det korta svaret är för att få nöjdare medarbetare här och nu. Det långa svaret handlar om att överleva som verksamhet på lång sikt. Om att bli en tillräckligt attraktiv arbetsgivare för att kunna konkurrera om de bästa talangerna även i framtiden.

Stora förmåner för små företag

Varje organisation har förstås sina egna unika utmaningar för en lyckad personalstrategi. Bland Benifys tusentals kunder finns arbetsgivare med allt från tio till tiotusentals anställda. I en liten verksamhet brukar till exempel teamkänslan vara lätt fixad – personalen kanske till och med delar rum. Istället blir utmaningen att lyckas konkurrera mot större arbetsgivare om de bästa talangerna. Där marknadens jättar har etablerade HR-avdelningar som kan lägga tid och resurser på bland annat generösa förmånspaket fungerar VD:n på ett mindre bolag ofta som allt-i-ett, med ansvar för såväl ekonomi- som personalfrågor. Med Benifys hjälp kan företag som bara har en handfull anställda erbjuda sin personal ett förmånsutbud som kan mäta sig med – eller till och med överträffa – storbolagens.

Vi växer med dig

Vår resa började med tre vänner i Sverige 2004. Idag har Benify tusentals kunder och miljoner användare över hela världen. Vi växer fortfarande, och varje ny kund ger oss nya värdefulla lärdomar.

Mer livskvalitet

Utvecklingen av Benify som företag speglar också hur synen på medarbetaren har förändrats under de senaste åren. Fler och fler arbetsgivare inser vikten av att inte bara betala en marknadsmässig lön, utan istället se sin personal i ett större perspektiv. På Benify hjälper vi inte bara till att göra medarbetarna nöjda. Vårt mål är att öka deras livskvalitet.

En smart investering

För dig som arbetsgivare handlar det inte om att ”skämma bort” din personal. Det handlar om att investera smart för att överhuvudtaget ha en framtid när konkurrensen om de bästa medarbetarna hårdnar. Anställningen har blivit en medarbetarresa. Benify är din guide längs vägen.

Vi kom, vi såg, vi förändrade

När man väl har börjat använda Benify är det svårt att föreställa sig hur det var innan. Är din arbetsplats kvar i det förflutna? Häng med oss in i framtiden!

Från papper i mängder

Manuellt pappersarbete kostar tid, resurser och tålamod.

Till en digital portal

Med automatisering och digitalisering kan du fokusera på roligare saker.

Från olika system för allt

IT-system som staplas på hög gör ingen glad.

Till allt på samma ställe

Med allt integrerat i portalen får du översikt och kontroll.

Från samma för alla

Med ett standardutbud är risken stor att ingen blir nöjd.

Till skräddarsydda förmåner

Erbjud ett smörgåsbord där var och en kan välja sina favoriter.

Från envägskommunikation

Intranät och mejl har sina fördelar – men också begränsningar.

Till riktad & interaktiv

Ge varje medarbetare relevant information att agera på direkt.

Från gissningar & magkänsla

Förmåner är för viktiga för att baseras på vad du tror ska fungera.

Till välgrundad strategi

Vi på Benify har unika data om vad som efterfrågas, används och uppskattas.

Fyra fördelar med Benify

Vad är det som skiljer oss från våra konkurrenter? Med Benify får du en lösning som är:

Oberoende

Vi arbetar med en mängd leverantörer, men tar inga provisioner och har ingen dold agenda. Istället förhandlar vi alltid fram bäst pris för dina medarbetare.

Säker

Vi tar informationssäkerhet på största allvar, och är certifierade enligt standarden ISO 27001. Hos oss är medarbetarnas personuppgifter i tryggt förvar.

Flexibel

Många av våra lösningar har utvecklats tillsammans med våra kunder utifrån deras behov. Vi integrerar även kundernas befintliga förmåner i vår portal.

Mobil

Långt ifrån alla sitter vid en dator hela dagarna. Portalen finns självklart som app – tillgänglig var och när som helst – med möjlighet till personliga pushnotiser.

Tre steg till din nya portal

Nu när du vet vad vi erbjuder är den självklara frågan: Hur går det till att bli Benify-kund?
1

Boka demo

Få en personlig genomgång av världens mest skräddarsydda medarbetarportal och hur den kan hjälpa dig med i ditt arbete.
2

Kartlägg behov

När du har sett och förstått vår tekniska lösning gör vi tillsammans en djupare analys av vilka behov som finns i just din verksamhet.
3

Teckna avtal

När vi är överens om att börja samarbeta är det dags att teckna avtal. Därefter börjar implementeringen av er nya medarbetarportal.