Digital HR

Genom att digitalisera alla delar av personaladministrationen får HR-avdelningen mer tid över till annat.

Digitalisera era HR-processer

Personaladministration kan vara tungt och tidskrävande. Genom att digitalisera organisationens alla HR-processer blir det mer tid över till annat. I Benify-portalen, som skräddarsys utifrån just din organisations behov, hittar medarbetarna allt de behöver på ett och samma ställe. Dessutom kan de hitta information och lösa fler uppgifter själva, vilket sparar både tid och resurser.

Benifys plattform erbjuder smart synkronisering med externa program som våra kunder använder, till exempel löneprogram, HR-system och SSO-inlogg. Det förenklar både för personalavdelning, chefer och medarbetare.

Lönespecifikation

Använd Benifys tjänst för lönespecifikationer så har medarbetarna tillgång till sin lönespec smidigt och lättillgängligt i samma mobilapp som förmånsportalen. Benify-plattformen är kompatibel med de flesta svenska lönesystem. Läs mer om vår uppskattade lösning.

Löneväxling

Löneväxling är ett förmånligt sätt att pensionsspara. Genom att avsätta ett extra belopp av lönen till det egna pensionssparandet varje månad, vilket ger en högre pensionsutbetalning i framtiden. Läs hur du som arbetsgivare kan låta medarbetarna löneväxla smidigt och digitalt.

Kvittohantering

Vi på Benify erbjuder flera olika sorters lösningar för kvittohantering, både vad gäller friskvårdsbidrag och andra förmåner. Läs mer om skillnaden mellan fysiska och digitala kvitton, samt hur ni slipper papperskvitton när medarbetarna gör sina friskvårdsköp direkt i portalen.

Benefit Management

Med Benifys helhetslösning blir administrationen av personalförmåner enkel. Vi har marknadens mest omfattande plattform för benefit management med integrerade lösningar för fakturering, bokföring och transaktioner. Få reda på hur vi kan underlätta för er organisation.

Läs mer i vår blogg

Vad är det nya normala kring distansarbete?

När livet efter pandemin nu återgår till det normala, ser vi hur många arbetsplatser väljer att inte fortsätta...
2022-05-16

Hållbara förmåner – så möter du dagens krav från medarbetarna

Hållbarhetsfrågor står högt upp på agendan för organisationer och företag världen över, och blir allt vikti...
2021-12-16

Hur Benify hjälper Klippans kommun att stärka sitt arbetsgivarvarumärke och erbjuda medarbetarna något extra

Tydlighet kring förmåner, oberoende pensionsrådgivning och ökad automatisering för såväl medarbetare och HR, ...
2021-11-30
Engagemang Personalhälsa Digital HR

Vad är det nya normala kring distans...

När livet efter pandemin nu återgår till det normala, ser vi hur många arbetsplatser väljer att inte forts...
2022-05-16
Engagemang Personalförmåner Hållbarhet

Hållbara förmåner – så möter d...

Hållbarhetsfrågor står högt upp på agendan för organisationer och företag världen över, och blir allt ...
2021-12-16
Engagemang Personalförmåner Offentlig sektor

Hur Benify hjälper Klippans kommun a...

Tydlighet kring förmåner, oberoende pensionsrådgivning och ökad automatisering för såväl medarbetare och...
2021-11-30

Vanliga frågor om automatisering & digitalisering

Vad är fördelarna med digitalisering inom HR?

Framför allt handlar det förstås om att spara tid – och därmed pengar. Digitala verktyg för till exempel onboarding (introduktion), enkäter och offboarding (avslut) ger också en proffsigare och mer enhetlig medarbetarupplevelse för nya och befintliga medarbetare, samtidigt som det ger ökad kontroll och mätbarhet för dig som arbetsgivare.

Läs mer

Vilka delar av administrationen kring förmåner kan Benify hantera?

Vi hanterar hela kedjan – från att en förmånsbeställning görs i portalen, till att förmånen levereras till medarbetaren och att ett löneavdrag visualiseras på lönespecifikationen. Med våra automatiserade processer slipper du som arbetsgivare tänka på hur löneavdrag ska registreras, förmånsvärden beräknas eller kostnadsfördelningen av fakturan ska göras – vi löser detta åt dig genom inläsningsbara löne- och bokföringsfiler.

Läs mer

Kommer inte ett ökat förmånsutbud att leda till ökad administration?

Inte med Benify. Tack vare våra automatiserade processer och effektiva lösningar ökar inte din administration med utbudet.

Måste alla förmånsbeställningar attesteras?

Nej. Genom ett filterregelverk applicerar vi din HR-policy och attestordning direkt i portalen. Det innebär att den enskilda medarbetaren endast kan se och beställa förmåner som han eller hon har rätt till. På detta sätt kan man säga att alla beställningar redan har attesterats i förskott.

Läs mer

Men vad gör vi med alla friskvårdskvitton?

Friskvårdskvitton är ett administrativt huvudbry för personalavdelningar runtom i landet. Friskvårdsförmåner är också den i särklass mest använda kategorin i vår portal. Där finns mängder av leverantörer som medarbetarna kan välja bland, och tjänsterna kan beställas och bekostas helt digitalt – utan krångel med kvitton och utlägg. Om en medarbetare vill använda sitt friskvårdsbidrag hos en leverantör som ännu inte finns med i portalen går det självklart också bra. Även här slipper du som arbetsgivare krångla med kvitton; dem tar vi på Benify hand om. Medarbetaren registrerar sitt utlägg digitalt i portalen och skickar sedan in originalkvittot till oss. Det här gör din bokföring otroligt mycket enklare.

Läs mer