Kvittohantering

Benifys lösningar för kvittohantering är utformade för att vara så smidiga som möjligt, för både dig som arbetsgivare och era medarbetare.

Digital kvittohantering – grönt och smidigt

På Benify jobbar vi ständigt med att ta fram de bästa lösningarna för att optimera administrationen och göra processerna så smidiga som möjligt både för arbetsgivare och medarbetare. Därför har vi tagit fram olika modeller som ska passa alla typer av organisationer och önskemål.

Digital kvittohantering är den tjänst vi varmast rekommenderar våra kunder eftersom det är både det smidigaste och grönaste alternativet. Med denna tjänst laddar medarbetaren upp sina digitala friskvårdskvitton för handläggning och arkivering direkt i portalen.

Det går även att ladda upp kopia på papperskvitto i portalen. Dock är det då viktigt att komma ihåg att originalkvittot måste sparas i enlighet med bokföringslagen.

Med digital kvittohantering kan återbetalningen ske snabbare eftersom handläggningstiden blir kortare. Vanligtvis utbetalas återbetalningen för utlägg av friskvårdsköp på nästkommande lön för kvitton som registrerats i portalen.

För organisationer som fortfarande har behov av fysisk kvittohantering erbjuder vi även en fysisk kvittohantering.

Vill du veta mer om våra lösningar?

Få en gratis personlig genomgång av vår medarbetarportal och se hur vi kan anpassa den för just ditt företags behov.