Lär känna våra kunder

Hur får man personalen intresserad av pension? Mjukvaruföretaget Antura tar hjälp av Benifys systerbolag Lifeplan för att öka kunskaperna – och bli attraktivare som arbetsgivare.

Hur når man ut till en utspridd personalstyrka, där de flesta saknar tillgång till jobbdator och intranät? Ambea tar hjälp av Benify för en effektiv internkommunikation som också stärker kulturen.

Bertling ville samla sina förmåner på ett ställe och öka medarbetarnas kunskap om allt de har tillgång till via sin anställning. Ökat nyttjande av friskvårdsbidraget blev bara en av de positiva effekterna.

Att hantera personalförmåner i en myndighet med tusentals anställda över hela landet är en enorm administrativ utmaning. För att lyckas med digitaliseringen tog Arbetsförmedlingen hjälp av Benify

IT- och e-handelsföretaget Softgear ville bli ännu bättre på att locka till sig och behålla de bästa talangerna. Med Benifys hjälp kan de visa upp sitt erbjudande redan under rekryteringen.

Det kommunala bostadsbolaget Vätterhem vill att alla medarbetare enkelt ska kunna ta del av sina förmåner, även ute på fältet. Därför valde de en lösning som fungerar lika bra i mobilen.

IFS rankades som en av Sveriges tio bästa arbetsgivare, men upptäckte att medarbetarna inte kände till sina förmåner fullt ut. För att öka användningen och uppskattning tog de hjälp av Benify.

Eurosport Frankrike ville kommunicera sina förmåner på ett mer enhetligt sätt. Med en tydlig plan och ett gott samarbete från start gick lanseringen av portalen som en dans.

Efter att ha genomfört en medarbetarundersökning upptäckte AstraZeneca att medarbetarna inte var nöjda med sina anställningsförmåner. Det blev startskottet för ett informationslyft med hjälp av Benify.

Med tusentals medarbetare utspridda över hela landet hade Swedavia svårt att hålla ihop bolagskulturen och få alla att känna sig delaktiga. De sökte en modern lösning och fann Benify.

Klippans kommun ville marknadsföra sig som en attraktivare arbetsgivare för att få fler av kommunens invånare att vilja jobba för sin hemkommun, istället för att pendla till större kommuner runtomkring.

Med flexibilitet och smarta lösningar hjälpte Benify Scania att digitalisera sina HR-processer och underlätta för tusentals medarbetare att hitta rätt förmåner.

Världens största kosmetikföretag ville hitta en digital HR-lösning som skulle passa alla deras tusentals anställda i Tyskland, som finns utspridda på flera arbetsplatser i landet och har vitt skilda bakgrunder.

TUI Nordic ville arbeta mer proaktivt för att stärka sitt varumärke som attraktiv arbetsgivare. Med Benifys hjälp kan de nu erbjuda en stor valfrihet av förmåner utan ökad administration.