Scania
Med flexibilitet och smarta lösningar hjälpte Benify Scania att digitalisera sina HR-processer och underlätta för tusentals medarbetare att hitta rätt förmåner.
För att behålla sin position som attraktiv arbetsgivare måste Scania ligga i framkant – inte bara gentemot sina kunder, utan även när det gäller erbjudanden till sina anställda.
Scania valde att lansera en smart förmånsportal från Benify vilket genast gav stor effekt. I portalen får varje medarbetare överblick över sin totala ersättning, tydlig och lättillgänglig information om sin anställning och möjligheten att välja mellan hundratals olika förmåner. Unikt för Scania är bland annat den busspendlarlinje, Scania Job Express, som företaget erbjuder sina medarbetare. Busslinjen är idag en av företagets mest uppskattade förmåner och biljetthanteringen administreras av Benify.
1Minimerad pappershantering
Före implementeringen av Benify behövde Scania hantera tusentals kvitton per år. Med Benifys hjälp kunde dessa ersättas av en handfull fakturor istället.2Hög engagemangskvot
Medarbetarna motiverades att logga in i den nya portalen med personliga utskick, vilket ledde till en engagemangskvot på 10 av 10 utifrån användargrad.3Populära personalrabatter
Att få attraktiva erbjudanden via portalen blev snabbt uppskattat av Scanias personal. Allra populärast är rabatterna på hemelektronik.En win-win för både HR och personal
– Benify hjälper oss att modernisera HR-arbetet genom digitalisering. Det bästa med portalen är att Benify kan hjälpa oss med alla våra företagsspecifika förmåner och att varje medarbetare kan hitta något som passar just dem. Tillsammans med Benify tar vi fram effektiva lösningar på sådant vi tidigare lagt ner mycket tid på vilket är en win-win för både medarbetare och HR-avdelningar, säger Björn Linderbrandt på Scania.