Därför ska du bli samarbetspartner till Benify

Vill du visa upp dina tjänster för mer än en miljon anställda över hela Sverige?
I en användarvänlig portal som de kan logga in i var och när som helst?
Då ska du bli samarbetspartner till oss på Benify.
Ansök här

Sveriges största samlingsplats för personalförmåner

Mer än tusen svenska arbetsgivare använder vår plattform för att låta sina medarbetare ta del av attraktiva erbjudanden inom allt från träning, hemstädning och matkassar till sjukvård, coachning och juridisk rådgivning. Kanske är det just din tjänst som saknas i vårt utbud?

5 fördelar med att visa upp ditt erbjudande i Benifys plattform:

  • 1Kostnadsfritt

    Vi tar inte emot några avgifter, provisioner eller kickbacks från våra samarbetspartners. Att vara ansluten till vår plattform är alltså helt kostnadsfritt och alla intäkter från beställningarna går därmed direkt till din verksamhet.
  • 2Fri administration

    Benify sköter alla fakturor och annan praktisk hantering. Smidigt för både beställaren och dig som samarbetspartner.
  • 3 Aktiv marknadsföring

    Benify jobbar aktivt för dig bakom kulisserna. Vi genomför regelbundna kommunikationsinsatser för att påminna våra användare – dina kunder – om att logga in och nyttja de tjänster de erbjuds via sin anställning.
  • 4Total överblick

    Du kan när som helst logga in för att se statistik, aktuella erbjudanden och detaljerad information om alla beställningar.
  • 5Säkert

    Som partner till Benify får du både ett säkert kundunderlag och ett säkert verktyg. Den som beställer dina tjänster via oss har garanterat täckning för kostnaden via lönen, och vår plattform är certifierad enligt standarderna ISO/IEC 27001 och ISO/IEC 27018.

Läs gärna mer om hur vi jobbar med informationssäkerhet & dataskydd

Så blir du samarbetspartner:

 

1. Anmäl ditt intresse via vårt formulär för samarbetspartners, där du fyller i information om ditt företag och erbjudande.

Det är som sagt helt gratis att vara med. I gengäld vill vi att ditt erbjudande ska innebära en rabatt som gör det förmånligare att beställa via vår plattform jämfört med övriga marknaden.

 

2. Benify handplockar ett antal nya samarbetspartners per månad och prioriterar utifrån våra kunders efterfrågan.

Våra kunder litar på att vi förser deras medarbetare med attraktiva erbjudanden från trygga leverantörer. Därför gör vi en samlad bedömning av alla intresseanmälningar, utifrån faktorer som t.ex. ekonomisk stabilitet och kvalitet på erbjudandet. Om din verksamhet uppfyller dessa kundönskemål kontaktar vi dig för att inleda samarbetet och teckna ett avtal med tydliga villkor.

 

3. Du får inloggningsuppgifter till din personliga beställningssida, där ditt erbjudande visas för våra kunder och deras medarbetare.

Populära rabatter i benifyDeals

Idag är tusentals erbjudanden och rabatter anslutna till benifyDeals. Bland våra partners återfinns flera av marknadens största konsumentföretag, men även lokala verksamheter och attraktioner. Genom att erbjuda attraktiva deals kan du nå fram till helt nya kundgrupper, som får tillgång till rabatterna via sin anställning.

"Samarbetet med Benify passar oss som hand i handske. Alla på Benify är måna om att samarbetet med såväl oss som leverantör som med förmånskunder ska fungera så bra som möjligt."
Skura
"Tillsammans med Benify skapar vi många nya kontakter med företag som vi kanske inte hade träffat annars."
Yogobe
"Benify har ett tydligt erbjudande, är snabba på fötterna och måna om stabila och långsiktiga relationer."
Smarteyes
"Benify är den klart viktigaste försäljningskanalen för oss."
Hälsoresurs

Är du redan samarbetspartner till Benify?

Välkommen att logga in i din personliga Benify-portal, där du hittar tips, guider, kontaktuppgifter och svaren på de vanligaste frågorna.

Vanliga frågor

Kan vem som helst bli leverantör till Benify?

Bland våra samarbetspartners finns allt från rikstäckande gymkedjor till enmansföretag. Det är alltså inte storleken på bolaget som avgör om ett samarbete är aktuellt eller inte. Bland de många förfrågningar vi får in handplockar vi våra samarbetspartners utifrån hur attraktiva deras erbjudanden är för våra kunder och deras anställda. De faktorer som väger tyngst är om erbjudandet innebär en riktigt bra rabatt, eller innebär ett spännande komplement på en ort där vi behöver utöka vårt utbud.

Hur går det till att inleda ett samarbete?

Efter att du fyllt i en intresseanmälan kommer vi på Benify att göra en första bedömning av ditt erbjudande. Om vi bedömer att erbjudandet är tillräckligt relevant och attraktivt för våra användare så kontaktar vi dig för att inleda samarbetet och teckna ett avtal med dig. Därefter får du inloggningsuppgifter till din personliga leverantörsportal, där du kan hålla koll på beställningar och mycket mer.

Jag har redan massor av kunder. Varför ska jag bli Benify-leverantör?

Förutom möjligheten att nå ut till ännu fler potentiella kunder så kan du ge en bättre upplevelse till dem du redan har, eftersom många av dem garanterat har tillgång till en Benify-portal via sin anställning. Om ditt erbjudande finns med i vår portal kan dessa personer beställa och betala direkt i portalen – tryggt och smidigt för alla parter.

Varför har jag inte fått svar på min intresseanmälan?

På grund av den stora mängd intresseanmälningar som kommer in till oss på Benify så har vi tyvärr inte möjlighet att svara på alla, utan återkommer endast till de leverantörer vi ser möjlighet att inleda ett samarbete med. Vi ber om förståelse för detta. Chanserna att få inleda ett samarbete med Benify ökar om ditt erbjudande innebär en riktigt bra rabatt jämfört med ordinarie pris, liksom om efterfrågan på just din tjänst är stor bland våra kunder och deras medarbetare.

Vad är skillnaden mellan personalförmåner och BenifyDeals?

Personalförmåner är erbjudanden som en arbetsgivare väljer att ge sina medarbetare tillgång till som en del av anställningen. När en sådan förmån finns med i Benifys portal kan medarbetaren beställa den direkt i portalen. Ofta betalar medarbetaren sin förmånsbeställning genom ett avdrag på sin nästkommande lön. Förmånen kan också bekostas helt eller delvis genom ett subventionerat bidrag från arbetsgivaren (t.ex. friskvårdsbidrag).
BenifyDeals är ett koncept för att erbjuda renodlade rabatter från kända varumärken, utan koppling till anställningen. Alla transaktioner inom benifyDeals görs direkt mellan privatperson och leverantör i leverantörens egna kanaler. Såväl beställning som betalning sker alltså utanför Benifys portal.

Hur kan det vara gratis att visa upp sitt erbjudande som förmån i Benifys portal?

Benifys finansieringsmodell går ut på att arbetsgivare betalar en fast avgift för vår medarbetarportal, som skräddarsys utifrån varje organisation, med syfte att få nöjdare och mer engagerade medarbetare. Ju bättre förmånserbjudanden vi på Benify kan leverera till våra kunder och deras medarbetare, desto bättre för vår affär. Därför har vi valt att inte ta betalt av våra leverantörer, utan istället satsa på attraktiva erbjudanden som kommer våra användare till del, och bra villkor som gör det förmånligt att finnas med som leverantör i portalen. Vi ser det som en win-win för alla parter.

Hur fungerar administrationen när man är leverantör till Benify?

Benify sköter all fakturering och övrig praktisk hantering. Du får en egen kontaktperson som hjälper dig att komma igång eller om du har frågor kring samarbetet. Som samarbetspartner har du också tillgång till en personlig leverantörsportal där du t.ex. kan ta del av beställningsstatistik för ditt erbjudande.