HR - Intern kommunikation

Genom att planera den interna kommunikationen når du som arbetsgivare ut med rätt budskap till medarbetarna. Våra experter hjälper dig att utforma en strategi som passar just din organisation.

Läs mer i vår blogg

Vanliga frågor om automatisering & digitalisering

Vad är fördelarna med digitalisering inom HR?

Framför allt handlar det förstås om att spara tid – och därmed pengar. Digitala verktyg för till exempel onboarding (introduktion), enkäter och offboarding (avslut) ger också en proffsigare och mer enhetlig medarbetarupplevelse för nya och befintliga medarbetare, samtidigt som det ger ökad kontroll och mätbarhet för dig som arbetsgivare.

Läs mer

Vilka delar av administrationen kring förmåner kan Benify hantera?

Vi hanterar hela kedjan – från att en förmånsbeställning görs i portalen, till att förmånen levereras till medarbetaren och att ett löneavdrag visualiseras på lönespecifikationen. Med våra automatiserade processer slipper du som arbetsgivare tänka på hur löneavdrag ska registreras, förmånsvärden beräknas eller kostnadsfördelningen av fakturan ska göras – vi löser detta åt dig genom inläsningsbara löne- och bokföringsfiler.

Läs mer

Kommer inte ett ökat förmånsutbud att leda till ökad administration?

Inte med Benify. Tack vare våra automatiserade processer och effektiva lösningar ökar inte din administration med utbudet.

Måste alla förmånsbeställningar attesteras?

Nej. Genom ett filterregelverk applicerar vi din HR-policy och attestordning direkt i portalen. Det innebär att den enskilda medarbetaren endast kan se och beställa förmåner som han eller hon har rätt till. På detta sätt kan man säga att alla beställningar redan har attesterats i förskott.

Läs mer

Men vad gör vi med alla friskvårdskvitton?

Friskvårdskvitton är ett administrativt huvudbry för personalavdelningar runtom i landet. Friskvårdsförmåner är också den i särklass mest använda kategorin i vår portal. Där finns mängder av leverantörer som medarbetarna kan välja bland, och tjänsterna kan beställas och bekostas helt digitalt – utan krångel med kvitton och utlägg. Om en medarbetare vill använda sitt friskvårdsbidrag hos en leverantör som ännu inte finns med i portalen går det självklart också bra. Även här slipper du som arbetsgivare krångla med kvitton; dem tar vi på Benify hand om. Medarbetaren registrerar sitt utlägg digitalt i portalen och skickar sedan in originalkvittot till oss. Det här gör din bokföring otroligt mycket enklare.

Läs mer