Nå fram med riktade budskap
Vi kan kommunikation
Intranätet har absolut sina fördelar – men också begränsningar. Det finns betydligt smartare alternativ för arbetsgivare som vill nå ut till alla medarbetare med sitt totala EVP – från värderingar till förmånsutbud. Framför allt när personalen finns utspridd på många arbetsplatser, eller inte har tillgång till datorer i jobbet.
Som kund hos Benify får du inte bara en användarvänlig portal att fylla med attraktiva förmåner, tillgängliga var och när som helst via vår app. Du får också tillgång till digitala kommunikationskanaler, liksom ett helt team av experter inom kommunikation och engagemang, så att dina budskap verkligen når fram.
![$i['text']](https://www.benify.se/app/uploads//asset-15400.png)
Pushnotiser
Påminnelser, tips eller viktig information direkt i mobilen
![$i['text']](https://www.benify.se/app/uploads//asset-21400.png)
Personliga och snygga utskick om aktuella ämnen
![$i['text']](https://www.benify.se/app/uploads//kommunikation_4400.png)
Meddelanden
Presentera senaste nytt när medarbetaren loggar in i portalen
![$i['text']](https://www.benify.se/app/uploads//kommunikation_2400.png)
Tryckmaterial
Informera om portalen med skräddarsydda trycksaker till brevlådan eller arbetsplatsen
![$i['text']](https://www.benify.se/app/uploads//kommunikation_1400.png)
Expertstöd
Vi hjälper dig att ta fram rätt budskap till rätt målgrupp i rätt kanal
Vanliga frågor om riktad kommunikation
Varför är internkommunikationen så viktig?
Det finns förstås flera skäl till detta. Att nå ut med värderingar och policys skapar sammanhållning i organisationen och ökar identifikationen med arbetsgivarvarumärket, vilket ger nöjdare och mer lojala medarbetare. Investeringar i personalförmåner som friskvårdsbidrag och försäkringar riskerar också att vara bortkastade om kommunikationen inte fungerar. I slutändan är det inte förmånerna du erbjuder som räknas, utan dem som medarbetarna känner till.
Vad innebär det att kommunikationen är riktad?
Det innebär dels att budskapets innehåll anpassas efter den målgrupp du vill nå, men också att det bara skickas till den eller de som berörs. Med hjälp av olika filter kan mejlet, pushnotisen eller meddelandet skickas till t.ex. alla med tillgång till en viss förmån, alla i en viss ålderskategori, alla som jobbar i en viss region – ner till enskilda individer.
Vilka kanaler använder Benify för att kommunicera med kundernas medarbetare?
Via Benifys portal kan man skicka mejl, pushnotiser till mobil eller skapa meddelanden som visas när medarbetaren loggar in i sin personliga portal. Som arbetsgivare väljer du själv om du vill skapa egna utskick som administratör i portalen, eller om du vill överlåta detta till Benifys kommunikationsteam.